De juiste berichtinstellingen maken

Om de juiste instellingen te maken moet je weten hoe Wijkveilig er mee omgaat. Voor het profiel is dat alsvolgt:

Profiel
NaamDit mag een nickname zijn als je anoniem wil blijven. De naam wordt alleen getoond als 'Naam tonen' is aangevinkt bij de berichtinstellingen.
StraatVul een juiste straat in zodat wijkgenoten weten waar ze in noodgevallen moeten zijn. De straatnaam wordt alleen getoond als 'Adres tonen' is aangevinkt bij de berichtinstellingen.
HuisnummerVul een juist huisnummer in zodat wijkgenoten weten waar ze in noodgevallen moeten zijn. Het huisnummer wordt alleen getoond als 'Adres tonen' is aangevinkt bij de berichtinstellingen.
ToevoegingVul een juiste toevoeging in zodat wijkgenoten weten waar ze in noodgevallen moeten zijn. De toevoeging wordt alleen getoond als 'Adres tonen' is aangevinkt bij de berichtinstellingen.
PostcodeDe postcode is van belang om te bepalen in welke wijk je woont. Op die manier komen de berichten in de juiste wijk terecht. De postcode wordt alleen getoond als 'Adres tonen' is aangevinkt bij de berichtinstellingen.
PlaatsWordt alleen getoond als 'Adres tonen' is aangevinkt bij de berichtinstellingen.
E-mailadresHet e-mailadres wordt gebruikt om in te loggen en om berichten naar toe te zenden. Het periodieke Wijknieuws wordt ook aan dit adres gestuurd.
TwitternaamVul je Twitternaam in als je Wijkveilig Tweets namens jou wil laten sturen. Tevens ontvang je direct messages op dit account van wijk en groepsgenoten als ze een bericht aan de wijk of groep sturen. Je moet dan wel een volger van ze zijn. Bij het activeren van Twitter en als je een alarmapparaat test komt er een tweet in je stream. Activeren van Twitter doe je op het scherm `Social Media`.
Facebook E-mailadresVul je Facebook E-mailadres in als je Wijkveilig berichten namens jou op de prikbord wil laten zetten en je Facebookadres afwijkt van je e-mailadres. Tevens ontvang je berichten op je prikbord  van wijk en groepsgenoten als ze een bericht aan de wijk of groep sturen. Bij het activeren van Facebook en als je een alarmapparaat test komt er een bericht op je prikbord, Activeren van Facebook doe je op het scherm `Social Media`.


Bericht instellingen
Er zijn drie typen berichten: Alarmen, berichten en noodoproepen. Per type is de volgende verzending instelbaar.
Mijn Wijk- De homepagina van Wijkveilig
- De wijkpagina van Wijkveilig
- De homepagina RSS-feed
- De Wijk RSS-feed
- De wijkbewoners krijgen een e-mail, Direct message en/of Facebookmelding (mits geactiveerd)
Wijkveilig Twitterstream- De Twitterstream van Wijkveilig.
Mijn Twitterstream- De Twitterstream van de deelnemer (mits geactiveerd)
Mijn Facebook prikbord- Het Facebook prikbord van de deelnemer (mits geactiveerd)
Mijn e-mailadres- Een e-mail naar het eigen e-mailadres.
E-mailadres 1- Een e-mail naar een in te vullen e-mailadres (dit hoeft geen Wijkveilig deelnemer te zijn)
E-mailadres 2- Een e-mail naar een in te vullen e-mailadres (dit hoeft geen Wijkveilig deelnemer te zijn)
Twitter volger 1 Direct message- Een direct message naar een Twittervolger (dit hoeft geen Wijkveilig deelnemer te zijn)
Twitter volger 2 Direct message- Een direct message naar een Twittervolger (dit hoeft geen Wijkveilig deelnemer te zijn)
Naam tonen in berichtIndien gevinkt wordt de naam van de deelnemer getoond.
Adres tonen in berichtIndien gevinkt wordt het adres van de deelnemer getoond. Dit kan belangrijk zijn bij alarmen en noodoproepen. De andere deelnemers moeten immers weten waar ze naartoe moeten.
Groepen (besloten)De groeppagina van Wijkveilig per aangevinkte groep. De groepsleden krijgen direct message en/of Facebookmelding (mits geactiveerd)


Printen